torsdag 27 juni 2013

Tack och adjö Juni

Om några få dagar är juni förbi men vi hänger inte läpp för att en sommarmånad kommer till ända, det finns minst två till att njuta av.
Här händer det grejor må ni tro. Snabba beslut har tagits och helt plötsligt är vi på väg någon annanstans i livet. Mer om detta när allt är undertecknat...

Juni började bra med pool- och strandhäng och slutade med regn och rusk, det är nästan så att jag börjat snegla på höstkläder i butikerna men jag får nog allt hejda mig lite och våga tro att sommaren kommer tillbaka. Att det regnar på midsommar är ju tyvärr tradition men nu kan det gott räcka tycker jag. Vi vill åka till stranden med picknick och inte åka hem igen förrän Henrik ska tända grillen!

På väg på nya äventyr med mamma och pappa.

Det är något visst med Skåre...

"Ejn, tå, tje, fyja...båtar..."

Keila håller Oscar på Tirups Örtagård där vi fikade med Luisa, Lisa och Alexandra och alla barnen.

Så mysig trädgård att sitta och mysa i.

Är det rea så är det. Nu har lillasyster en komplett garderob med både nytt och ärvt från storasyster.
Åh vad vi längtar! Favoriterna är från Petit Bateau och How to Kiss a Frog såklart.

Jag lyckades få med Henrik på Allsång i Staffanstorp. Vi köpte med Lemongrass-take-away och lyssnade på Linda, Johans syster, som underhöll med fantastisk sångröst.

Det här är min favorit , The best in me, 
som jag kan tänka mig be att få höra på mitt framtida bröllop av Linda. 

Utflykt till Märtas by the Sea hann vi med innan Småland.

Jordgubbar i stora lass. Mina cravings smittar av sig.

Grillkväll hos Filippinis i förrigår med härliga vänner trots ösregn.

Magen i v 31 med Keila vid benen som läser sagor.

Det börjar dra ihop sig, literally, det är mycket sammandragningar these days.
Om en månad räknas vår bebis som färdig och om två månader kan hon vara här.

Spännande...

1 kommentar:

  1. Du är så fin så man nästan svimmar Danni! Hoppas ni har en fin sommar och att vi ses snart i malmövimlet ;-)

    Kram Lina och Astrid

    SvaraRadera