måndag 17 juni 2013

Dop för Valentin Isidor

I lördags, strax innan himlen öppnade sig, döpte vi Valentin i S:t Nicolai kyrka i Trelleborg.
Jag och Johans syster Linda är gudmödrar och turades om att hålla en nöjd och sovandes liten kille.
Vi fortsatte firandet av dopet i trädgården i tält där hela tjocka släkten trängdes och så kom regnet...
Ett tag trodde jag tältet skulle braka samman men det höll... och festen med.
Henrik har fortfarande huvudvärk, för när det blir riktig kusinträff gäller det att passa på.

Jag trivdes väldigt bra i min Asos Maternity-klänning.
Keila och Vendela bar likadana vita sjömansklänningar från Lindex.

Min man och vår dotter.

Myror i "tryssan".

Julian och Vendela med spring i benen.




Lille Valentin Isidor nydöpt.

Av oss fick Valentin de sötaste barnbesticken från Georg Jensen.
Tips tips på doppresent!

Lilla magen hann jag knappt tänka på och det fick jag sota för på natten.
Jag hade så jäkla ont i mitt bäcken och jag antar att något som kallas för foglossning gett sig till känna...
Sånt är livet!




9 kommentarer:

  1. Herregud vad vacker du är kvinna! Like a moviestar!!

    /Madeleine - ensamstående mamma till Henrik
    maaddi.se

    SvaraRadera
  2. Jennie - mamma till Wilmer och Algot17 juni 2013 kl. 20:38

    Åh, så vacker du är! Har en liten fråga, tror du att klänningen funkar även till en icke-gravid? Såg nämligen att den fanns i färgen navy och klänningen hade varit klockren till ett bröllop som vi ska på lite längre fram =).
    Ha en fortsatt härlig måndag! (de få timmar som är kvar av den)

    Kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jennie.

      Tycker absolut att man kan ha den även om man inte har mage. :)
      Jag kommer använda min när lillan kommit också. Det är liksom lite mer fall i den framåt, dock var den lite stor för mig så jag kommer nog få sy in min. Jag är en 36:a i vanliga fall och tog en strl 10 men hade kunnat ha en 8. Den är jättefint sydd. Hoppas det var till lite hjälp.

      Radera
    2. Jennie - mamma till Wilmer och Algot26 juni 2013 kl. 14:29

      Tack snälla för hjälpen =)! Idag blev jag äntligen färdig att beställa klänningen och för en gång skull var det tur att jag väntande... den var på rea!! Sånt gillas när man är mammaledig :).
      Så nu kan jag bara vänta på att den ska komma.

      Ha en bra dag!

      Radera
  3. Så löjligt snygg du är på första bilden Danni!! Klänningen, halsbandet, håret... ALLT!!

    SvaraRadera
  4. Men kvinna! Var inte så förbjudet snygg som höggravid!
    Du är otroligt vacker och det strålar om dig!

    SvaraRadera
  5. Vad fin du är undrar var skorna är köpta ssnygga var dem

    SvaraRadera