fredag 17 maj 2013

Första magmätningen med lillasyster

I onsdags var jag hos barnmorskan för att göra den första magmätningen och döm om min förvåning när det visade sig att magen är mindre än med Keila denna vecka. Det trodde jag aldrig. v 25+0
SF-mått med Keila - 24 cm
och med lillasyster - 22 cm.
Mitt järnvärde låg på stadiga 126 (utan Niferex!) jämfört med 116 (med Niferex) när jag väntade Keila vid samma tid.
Det måste bero på alla mina goda sallader med krispig babyspenat.

Det är nu en vecka sedan jag låg inlagd på prenatal och i magen har det varit lugnt med undantag för lite sammandragningar när jag ansträngt mig, men det är nolltolerans på hushållsarbete och att bära på Keila. Och jag tycker nog att det gett resultat. Dammsugaren står fortfarande framme sedan en vecka tillbaka, eftersom att Henrik hatar när jag tjatar så ska jag vänta och se när han sätter på den och avslutar det jag påbörjade innan magen sa ifrån... To e continued!

Jag fick en tillsägning av banrmorskan om att ta det lugnt: "Det är alldeles för tidigt för henne att komma nu... Du måste sluta vara duktig och ta på dig allt och låta andra dra lasset lite grann.."

Så är det!

Här drar jag inget tungt lass. Vila, vila på terrassen.

Keilisen provade bikinis och baddräkter igår. Nu tycker hon det är sommar och att lillasyster gott kan komma. Jag hoppas lillasyster inte håller med. Minst tio veckor till tycker jag de ska vänta innan de ses.

2 kommentarer:

  1. Mikael städa under hela min graviditet! :) Du får se till att din gör likadant:) Magen är så fin så!:) kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du vilar gumman! <3 och vilken underbar bikini Keila har!! Blev kär! Vill ha till Ella! Vart hittar jag den? ;)

    SvaraRadera