tisdag 7 maj 2013

Årets första sommardag

En heldag med bästa vänner kan man aldrig tacka nej till. Vi passar på så fort Titti får en lucka i sitt tighta jobbschema. Och som vi längtat efter varandra! Jag vet att jag tjatat om det förr men ingen, verkligen ingen, kan få mig att må så bra och skratta så mycket som Matilda kan. 
Åh, sådana här dagar är som balsam för själ och hjärta och vi grät och garvade om vartannat.
Vädret gjorde ju inte dagen sämre precis, vi höll till på underbara Tirups Örtagård i flera timmar och Keila och Vegas hann plocka mååånga blommor till sina mammor... Hoppas det var lagligt!

Kungen och prinsessan, mycket viktigt vem som var vem...

"Ska ni gifta er när ni blir stora?"
"Ok!"
Var så inte så entusiastiska barn!
Hela dagen var vi utomhus i sommarvärmen.

Blomsterbinderi.


Min lilla blomma.

Keila 3 år och Keila 2 år. Ett helt år har gått!
Var tar tiden vägen egentligen?

Efter Tirup tog vi en eftermiddag på trädäcket hos familjen Veberg där vi fortsatte fika och mysa i solen och där Titti envist försökte känna sparkar från lillasyster i min mage.
Sedan målade Matilda små blommor på Keilis naglar.
Stor lycka! Hon ville knappt bada här ikväll av rädsla att de skulle ramla av i vattnet...

När vi kom hem hittade vi ett paket innanför dörren från världens sötaste lilla granne Ariana.
Keila blev så glad av detta!
Tack, tack, tack!


1 kommentar:

  1. Hej Danni! Hur går det med husletandet? Är nyfiken på om ni budade på det där huset ni kikade på? Vi letar oxå hus och behöver lite tips om trevliga bostadsområden runt Trelleborg (inte i)? Vilka områden letar ni själv på?

    Kram Jessica

    SvaraRadera