fredag 15 mars 2013

Picknick i kylan

Jag är sämst på att säga nej. Jag lyckas dubbelboka mig alltid. Jag vill vara alla till lags och inte göra någon besviken genom att tacka nej. Bad habbit, jag vet. Jag försöker liksom flänga hit och dit och få ihop det ändå så att jag kan träffa allt och alla.
Men det fungerar inte i längden och speciellt inte nu när jag börjar bli trött framåt eftermiddagen.

I onsdags hade vi planer med min bästa vän Matilda och hennes gullunge, men jag hade även lyckats boka in annat som jag fick tacka nej till. Det är synd man inte kan vara överallt alltid.
När Matilda är ledig vill jag passa på att träffa henne eftersom att det annars går för lång tid emellan. Då saknar jag ihjäl mig efter henne.
Vi satsade på picknick vid en lekplats i Limhamn men det var så jäkla kallt så vi lekte bara en stund sen åkte vi hem här och åt Matildas goda matsäck. Det är tur en av oss är en riktigt bull-mamma. Den genen hoppade förbi mig.

Barnen kunde inte hålla sig utan ville äta i kylan.

Keila hade handväska med och i den låg en gammal mobiltelefon som hon snackar flitigt i och ett läppglans. Sin mammas flicka? Nääääh!?

Full fart på gräbban!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar