fredag 29 juli 2011

Trädgårdshäng och tivoli

I onsdags var jag iväg på jobb hela dagen inne på basen på Kastrup. När jag kom tillbaka till Sverige var Henrik och Keila hos Pontus och Lisa och hängde i deras trädgård. Jag svidade snabbt om och åkte dit jag med. Det var fika i trädgården och barnen lekte och kivades om grejerna ;-)
Jag och Henrik stannade och grillade hos Johansson/Johannsen och åkte inte hem förrän klockan närmade sig midnatt. Har man inte en egen trädgård har man liksom svårt att slita sig när man väl får chans på en...

Keila leker med kaffekopparna.

Matteo körde gitarrtricket på Keila...

Det funkade...

August på väg ner för den höga rutschkanan ;-)

Anna, Lisa och Keila solar på trädäcket.

Tack för en mysig dag och kväll hos er.
Längtar så mycket till det där ni vet... 

Igår stängde Keila och jag av Pippi, som just nu är en favorit här hemma, och styrde bilen mot Helsingborg där lunch och lek hos Janni och Emilia väntade.

Vattenmelon till efterrätt.

Emilias lilla bänk var rolig att klättra upp och ner för...

Efter lunchen gick vi en runda på Helsingborgsfestivalen och hamnade på barntivolit där tjejerna fick åka karusell.
När jag skulle lyfta ner Emilia när karusellen stannat
 sa hon bara: "Nej, nej, nej, nej" och skakade på huvudet. Haha!

Tjejerna skulle tvunget åka White trash-trucken. 
Snygg va?

Gullungar.

Tack för en mysig dag hos er. 

4 kommentarer:

  1. De är ju bara fööör söta i karusellen

    SvaraRadera
  2. Keila är alltid så söt i kofta när kragen unden sticker ut så fint!

    SvaraRadera
  3. Haha, vilka sötisar. Älskar bilden när man ser dem bakifrån i white trash bilen!!

    Ja du har rätt i att vi har en riktig svennebanan sommar. Så länge vädret är bra så är det inte helt fel faktiskt... Men snart är det slut på det, som det ser ut nu. Det är bara (bara och bara) ett kontrakt som ska signeras och sen drar vi söderut igen. Skulle kunna tänka mig att du kan bli lite avundsjuk denna gången, utan att ha avslöjat för mycket ;)

    Ni verkar inte ha det helt fel heller, även fast du börjat jobba igen. Hur mycket jobbar du nu?

    Och bilderna från Miami var fantastiska!! Då ångrade jag att vi inte åkte... Men det blir en annan gång, nu har vi en del vänner att besöka där borta.

    Hur gör du får att få Keila att sitta still när du sätter upp tofsarna btw? Måste göra något åt Isas hår utan att använda saxen för mycket...

    Hoppas allt är bra!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Oohh nu blev jag nyfiken!! Vad längtar ni till? :)

    SvaraRadera