torsdag 7 juli 2011

Det var längesen...

Jag har ju helt glömt bort att blogga. Att läsa andras bloggar. Att ladda in bilder. Och så vidare.
Jag har helt enkelt inte haft tid. Hela helgen har tillbringats ombord på Blenda Viking, en härlig MD som tog oss till Chania och sedan vidare till danska Aalborg för ett nattstopp innan vi tog av mot Madrid.
Härligt att känna tröttheten i vaderna efter jobb-klackarna igen efter Havaianas-nötet på tårna från Miami.

Vi har hittat på massor av skojiga saker sen vi kom hem men vi är så fruktansvärt trötta. Keila och jag var "jetlaggade" hela förra veckan. Vi var uppe till midnatt och käkade middag innan vi somnade och sov till elva-tolv. Vi har lyckats vända tillbaka det och lillan somnar vid 20 som vanligt. Inte ens en vecka tog det att hamna "rätt" igen. Hon är resvan den där. Customs i Miami var väldigt imponerade när de såg i hennes pass att hon vid 6-månaders ålder varit i Vegas. Inte många bebisar som kommer dit tror jag... ;-)

Luktar på mormors blommor

"Jetlaggade" tjejer letar efter mat i skafferiet...
"Ha vi bara tång mamma?"

Det fick bli ost.
Eller som Keikei säger: "Oooosss"


Min arbetsplats i helgen.


En fläta från kvällen med grill och rosé i en trädgård men underbara människor igår.
Det var så tydligt att Jane inte var med bara. I den tystnad som ibland uppstår, även i stora sällskap, gapade tomheten som ett svart hål. Några djupa, onda andetag senare försöker man le. Känna hennes närvaro ändå. Hon är med oss, jo det är hon.

Long time no see my friend. Bibbi och Keila fick ett kärt återseende.
"Hej Bibbi, lever du? Jag trodde du åkt till en gård på landet där du fick springa fritt..."


Nu ska jag ta ett glas Cola Light och titta mellan fingrarna på Criminal Minds. Fan vad det är läskigt alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar