tisdag 19 juli 2011

Jobbhelg med skön avslutning

 I söndags morse checkade jag in tidigt och flög en tur till Nice. Jag var inte så imponerad av de regntunga molnen där borta på Frankrikes guldkust. Blev faktiskt lite besviken. När vi lämnade Nice flygplats såg jag dessutom regndroppar på våra små runda fönster...
Desto bättre väder var det i Madrid dit vi flög igår. Det var stekande hett och jag passade på att få känna lite sol i ansiktet. Man vet liksom aldrig när solen behagar dyka upp i Sverige ju... Kass sommar, men jag ska väl inte klaga eftersom jag varit i Miami och har Marbella och Benalmadena att se fram emot i september.

Jag öppnade aft service door så att Madrid-solen värmde
 gott i ansiktet medans "cleaningen" fixar till inne i vårt flyg.

När jag checkat ut hämtade Henrik och Keila mig på Hyllie. Jag kastade mig efter Keila men hon ville minsann inte till sin mamma. Hon skulle stanna kvar i pappas famn. Tror ni det gjorde ont i mitt hjärta eller? Nääädååå... ;-)
Som tur är gick det över relativt snabbt. Enligt mina kollegor med barn är det vanligt att dom "Straffar" oss när vi varit borta. Precis som: "Lämna mig inte sådär igen!"
Vi tog en tur till mina föräldrar och blev bjudna på god middag och därefter gick vi till hamnen för att titta på Hoppetossa-båten som lagt till där. Enligt mamma är det den största segelbåten i världen. Och enligt Vendela bor Pippis pappa på den ;-)

Hoppetossan

"Waaaaw"

Väldigt spännande det där...

Senare gick vi till mormor Ulla och tog ett glas vin.
Underbart mysig kväll.


Jag har saknat min lilla familj enormt.
Jag är så kär i min kille just nu. Härligt va? ♡

Det är verkligen nyttigt att komma lite hemifrån ibland...


4 kommentarer:

  1. MIIIIIIIIIIS!! Det var ett härligt inlägg Danni! <3

    SvaraRadera
  2. Åh ja...jag håller med ! Så härligt inlägg...hatar att jag är så flygrädd :( Jag måste/vill lära mig igen.... har en gång flugit till NY, nu fattar jag inte hur jag fixade det!

    SvaraRadera
  3. Hej Danni!
    Så skönt att ni hade en mysig kväll, njut livet. Härliga bilder, vi var ju nere på dagen o såg "Hoppetossan", verkligen imponerande. Pussa Keila från mig o hälsa Henrik så mycket. Vi syns o hörs, stor go kram.
    Essie

    SvaraRadera
  4. Fina ni är=) Får jag fråga vart du köpt koftan??? Tack för en grym blogg (mamma till 2 rosa prinsessor=))

    SvaraRadera