måndag 11 juli 2011

En riktig sommarhelg

Vår helg, min och Keilas, började redan i torsdags med mysig lunch på Miss Saigon med Poonam och barnen. Därefter gick vi en runda på stan och tog ett glas vin på Steakhouse innan vi landade hemma på vår gård där vi drack mousserande i solen. Hur lyxigt och vanligt som helst. Inget konstigt alls... ;-)

Tre sommarfina barn.

Mys på gården. Barnen äter köttbullar och makaroner och mammorna dricker kalla bubblor.


I fredags fick Henrik ett ryck och ville förnya lite hemma. "Ta tag i grejer" som han så.
Så vi åkte till Ikea bland annat och fick med oss sängbord hem. Keila hjälpte till att bygga och passade på krypa in i ett av sängborden och kissa...

På fredagskvällen tog två mammor på sig klackaskorna med THE heels och åkte neråt Falsterbonäset.
Jättekul med en utekväll där man inte hamnar på Lilla Torg. Det blir ju annars lätt så ;-)

Före och efter på hallen som jag fixade själv i lördags.
Ja, jag asade ut byråerna själv och skruvade och hamrade ihop den nya bänken.
Nu ska jag fixa krokar till väggarna och en fin blommig tapet till ena väggen.
En liten kristallampa ska nog få hänga i taket...

Lördagskvällen blev lite omplanderad. Titti och jag skulle gå ut och dansa men min nanny ångrade sig och for på tjejmiddag så vi fick stanna hemma. Det gjorde inget. Vi satt på min gård med Koi-take away, vitt vin och snackade i flera timmar. När det började droppa från himlen drog vi fram parasollet och tände värmeljus. Hur mysigt som helst och så mycket vi fick snackat om...

Finaste vännen i världen.

Söndagarna är mina favoritdagar. Då är Henrik helt och hållet vår hela dagen.
Vi börjar alltid med mys i sängen.


Keila igår förmiddag. Vi gick en runda och hon drog med sig sin träbil. 
Det är liksom den som gäller nu. Det och att gå själv överallt, hur lång tid det än tar....

Busunge

Min fina Keila

Badar med Nela 

Trädgårdshäng och poolparty hos mina föräldrar.


Henrik och hans favoriter.

"Puss på dig Hin"

Det delades ut pussar till höger och vänster.


Moster Alex tog Keila på en simtur.

Wiiih vad det är kallt.



Min fina syster Olivia med Keila.

Visst är det något visst med svensk sommar?
När den väl kommer alltså...

2 kommentarer:

  1. Ja, det är något speciellt med den svenska sommaren, helt klart. Så härliga bilder Danni, det gör gott att se dom. Du får pussa goa, söta Keila o hälsa Henrik så gott. Var rädda om er, vi syns o hörs.
    Stor go kram.
    Essie

    SvaraRadera
  2. Hej, Jag blir tokig på vilka söta kläder du har på din dotter, vart hittar du allt? Jag är gravid och väntar mitt första barn. Allt är nytt för mig och jag vet inte alls vart jag ska leta efetr kläder, dock vet jag att jag inte vill ha kläder som alla andra har. Den där bodyn du har på din dotter är så fin att jag dör lite, vart har du köpt den? Mvh Linette

    SvaraRadera