tisdag 8 mars 2011

sushikväll

Ikväll ska vi äta sushi med Rasmus och Sophie. Henrik tar med sig hem från Koi. Och jag längtar redan ihjäl mig. Det ska bli så gott, även ifall vi äter det ett par gånger i veckan. Rasmus ska köpa med sig lite vin och  så kommer Alexandra och "Venna" också. Vi ska ha riktig myskväll.

Men inget går att jämföra med att äta japansk mat i Japan, eller i alla fall hemma hos Henriks mamma Yoko.
Den här sushin åt vi på en izakaya i Asakusa, en stadsdel i Tokyo.

Här är jag på ett lunchställe i Harajuku. Henrik och jag testade "dagens" och drack varsin öl.

Henriks och min favorit, Black Cod på Nobu. Så fruktansvärt gott.

En enkel ramen mitt i natten vid Shibuya. Kan inte bli mysigare än så faktiskt.
Vi vill till Japan snarast. Förhoppningsvis kommer vi iväg redan till hösten.

Men först blir det sushi och laxtartar med min bror och hans fina tjej.

4 kommentarer:

  1. Jag som trodde sushi skulle vara såååå gott men :/ ja.... Kanske får prova det några gånger till...haha!

    SvaraRadera
  2. Stör mig på att jag inte tycker det är gott! Jag provade på Hai på davidshall, ngn basic lunch grej, det var så fruktansvärt!! 2 ggr har jag provat men man kanske skulle gå ngn nybörjar kurs el ngt :)

    Den där black cod såg däremot sjukt god ut !

    SvaraRadera
  3. Hello!
    Ha en härlig sushikväll med allt vad som tillhör. Hälsa så gott till allihopa o pussa goa ungarna från mig. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Åh japan vore en dröm att åka till. Följde fokis blogg när hon var där och känner igen de där stadsdelarna du talar om!

    SvaraRadera