söndag 6 mars 2011

10 mån

På bilderna är Keila ca 3-4 månader. Tänk så lång tid det gått sen dess,
och ändå känns det bara som ett par dagar har passerat.

I veckan som gick blev Keila 10 månader!
Jag glömde skriva om detta, och eftersom att den här bloggen ska bli en bok till Keila så borde 10 månadersdagen också finnas med. (Kör alltså en 10-månaders update här så vi vet vad hon kan och inte kan nu, kan ju vara roligt att jämföra med lillebror eller lillasyster sen också ;-).

De flesta av mina vänner tror att Keila snart går. Hon står och går mellan möbler som ingenting. Hon skuttar runt med sin lära-gå-vagn och stannar till när hon kör förbi spegeln för att kolla in sig själv och hälsa.
Keila har slutat äta på nätterna och vill hellre äta vår mat än sin egen burkmat. Helt ok för mig.
Tre små bissingar har hon och vikt och längd vet vi inte förrän nästa vecka då vi ska på sen 10-mån. kontroll.

Keilas ordlista vid 10 månader -

E deee - Vad är det?
Daaa - Det (och pekar)
Titta - Titta
Mamm - Mamma (till mig)
Pappa - Pappa (till Henrik)

Och så påstår min mormor att hon kan säga "Lampa", men jag tror inte det förrän jag hör det själv.
Kanske tråkigt inlägg för er men roligt för mig och Keila i framtiden.

Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar