onsdag 23 mars 2011

Ömma tår någon?

Jag hoppas jag inte trampade på för många tår igår...
Jag hade en dålig dag och det gick ut över Nalle Puh och Hello Kitty. Jag är fortfarande trött på dem men jag kanske inte ska lägga all skuld på dem...

Anyway, idag lagade jag Korv Stroganoff och efter middagen kände jag mig som en uppsvälld åsna och fick snabbt som attan ner Keila i vagnen och Easy Tones'en på fötterna och kom iväg. Det blev powerwalk i en timme. Turen avslutades med "gung-gung" på lekplatsen vid Stadsbiblioteket. Mycket uppskattat av "Kajkaj".
Jag blev så sugen på att gå in på biblioteket, det ser så mysigt ut där inne, så det fick bli en tur till barnboksavdelningen. Jag läste några sagor för min lilla tjej och så passade vi på att hämta ut vår bok som vi fått av Malmö Stad. Ja, en sån som alla ungar får alltså. 
Den läste vi innan läggdags. Keila sitter tyst som en mus brevid mig när jag läser och när jag läst klart vill hon peka på alla figurer och fråga vem dem är. Och då ska jag svara såklart.

Jag älskar all tid jag har med henne. Jag kan inte fatta att det snart är slut. Att någon annan ska ta hand om henne när Henrik och jag jobbar. Jag har redan dagisångest... Och då har vi inte fått dagisplats än... Märkligt va?

Jag minns inte att det var såhär kul att gunga...

Bakar en liten kaka

Älskade Keila

7 kommentarer:

  1. Gud vilken mysig mor & dotter kväll!

    det ser lovande ut på fredag, kanske kör jag en HELT ledig dag.. bestämmer imorrn!! PUSS på er

    SvaraRadera
  2. Awwweeee, KAJKAJ! Min lilla prinsessa!
    Moster kan passa på fredag om du vill? :D
    Puss och Kram

    SvaraRadera
  3. Du trampade inte på mina iaf:) inget nalle puh kommer in i mitt hus och över min döda kropp ngt med Hello Kitty på..det är ännu större no no!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Jag har åxå ångest inför att börja jobba igen och ser är ändå långt till dess... Men tiden går ju så fort nu, särskilt när man är så medveten om tiden då man räknar och firar månadsdagarna så. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Goa söta unge, pussa Keila så gott från mig o hälsa Henrik. Vi syns o hörs, stor go kram.
    Essie

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag håller fullständigt med dig om Hello Kitty! Man ser det överallt och det är inte så snyggt med en massa mönster på små barn!
    När min flicka var liten (hon är 20 idag....!) så fanns det en affär i Stockholm som hette Jacadi, vet inte om den finns kvar men du kan googla på namnet!
    Det är ett franskt märke med alldeles underbara söta klänningar, ja, alla deras kläder är jättefina. Även till pojkar. (har en pojke också som är 18!)
    Saknar jättemycket att ha småbarn, så passa på o njut för tiden går ALLDELES för fort!

    Trevlig helg! Brigitte

    SvaraRadera
  7. Haha inga ömma tår här. Tycker verkligen att det är synd med alla fula tryck.

    Har sån ångest, vill inte ens tänka på dagis. Blir jobbigare varje gång det händer något nytt i utvecklingen, för då inser man hur mycket man kommer missa och hur snart det är.

    SvaraRadera