söndag 18 augusti 2013

Magen vs magen

Jag följer ungefär samma kurva vad gäller magmått och även vikt. 
Något mindre viktökning denna graviditet. Fine by me! 
Snart är min andra graviditet över och det enda jag gör om dagarna är att längta till hon kommer.
Jag måste hinna njuta också. Även om jag skulle vilja ha ett barn till vet man inte om det blir så.
Att det skulle bli två barn var liksom förutbestämt men tre är inte lika säkert. Vi kanske är nöjda sen?
Känner jag mig själv rätt kommer jag längta efter magen och en liten alldeles för mycket sen.
Den som lever får se vad som sker...

Magen i v 37 med Keila...

Magen i v 37 med lillasyster.

Magen i v 38 med båda tjejerna.

Magen i v 39 med Keila...

...och lillasyster.
Javisst har den sjunkit. Är så nyfikna på dig lilla skrutt.
Som min mamma sa igår: Jag är så spänd på henne!
Vad tror ni jag är då?


5 kommentarer:

  1. Vilken fin rosa kofta med volang kant. Vart är den köpt? Eller vill du kanske sälja den? :-)

    SvaraRadera
  2. Då gissar jag på ons! Syrran fyller 40 år då:) Du är jätte fin Danni! Kram

    SvaraRadera
  3. En jättefin mage men det är förståeligt at du längtar efter att bli av med den. Du undrade i förra inlägget o hur det var att vänta barn nr 2.
    Jag känner med dig då jag hade en foglossning som var för dj..... skulle jag t ex åka buss fick jag be om hjälp att gå på. Kände mig som en vaggande anka, men det fick jag belöning för för förlossningen tog bar 3 timmar.
    Tro det eller ej det är hade jag ju glömt s efter 11 år kom tredje barnet.
    Då skulle man göra andningsövningar tillsammans med pappan men det gick inte,
    varje gång jag började flåssa blev magen stenhård och jag fick sammandragningar. Ja nog är det mycket som händer under en graviditet. Tänk om männen skulle föda:-) Lycka till nu kanske ett söndagsbarn. Kram iml i örebro

    SvaraRadera
  4. Jag säger fredag! Min födelsedag!!

    SvaraRadera