onsdag 21 augusti 2013

Barnrummen

De roligaste rummen att piffa med här hemma är Keilas och lillasysters. Jag kan hålla på i timmar och flytta runt på små detaljer, bädda om deras sängar och puffa till kuddar. Det är väl så att jag "boar" lite extra just nu i deras rum i väntan på vår bebis.
Den första tiden ska bebisen sova i sin säng bredvid Henriks och min och Keilas säng får stå i "babyrummet" alldeles intill vårt men sen är tanken att flickorna ska flytta upp på ovanvåningen och dela hela utrymmet med alla sina leksaker. Ovanvåningen är tills vidare bara "lekrummet". 
Vi får väl se när hönsamamman vågar klippa navelsträngen och ha barnen där uppe medans hon själv sover nere...


Keilas säng som jag hade när jag var liten.


Bebisens lilla säng står och väntar...


Klädskåpet i deras sovrum är ett Axet som jag fyndat på Blocket
 (och själv lyckats få hem i mammas jeep).


Lekrummet på ovanvåningen fungerar även som tv-rum för alla våra barnsliga gäster.





I andra änden av barnrummet har Henrik och jag ett skrivbord vi kan sitta och jobba vid. 
Jag satt t.ex där igår när jag började fila på en ny idé till Lilla Sophie-insamlingen...

6 kommentarer:

  1. Åh, så fint ni har det! Keilas säng är ju supersöt :)

    SvaraRadera
  2. Så fint. Keilas säng var ju helt underbar.

    SvaraRadera
  3. Superfint! Kan du inte visa mer av hur ni bor, alltid kul och se.

    SvaraRadera
  4. Nyfiken i en strut! Vad månde det bliva när Danni kläcker sina ideer???
    Kram till er alla!
    M

    SvaraRadera
  5. Åh vad roligt att få se!! Så himla fint! Älskar skåpet! Åhhhh så spännande! Snart kommer hon! <3

    SvaraRadera