lördag 19 december 2009

Look like me?

Varje dag undrar jag hur lilla Frallan kommer att se ut. Vem hon kommer likna mest.
Blir det en till "lille-Peter" som Vendela? (Pappas starka gener har gått igenom till Vendela och hon är väldigt lik oss syskon och pappa).

Visserligen har Henrik japanskt påbrå så det kan bli så att hon blir mörk som honom.
Fast jag tror att pappas gener går igenom till henne också. Av oss fem syskon fick mamma en, (Cornelia), som är lik hennes sida av släkten. Vi andra är mer åt pappas håll.

Jag stillade nyss min nyfikenhet med att googla "What will my baby look like" och fann en sida där man laddar upp bilder på mamman och pappan, sen får man en bild på hur ens framtida bebis kommer se ut. Väldigt roligt.
Vi får allt se om Frallan kommer se ut såhär. Men kul att spekulera är det allt!

3 kommentarer:

  1. awwwwweeeee!!! Vilken liten pralin!!

    Frallis kommer bli lika söt som sin mamma..(och pappa förstås)

    SOM MAN KAN LÄÄÄÄÄNGTAAAAA!!!!

    SvaraRadera
  2. Mamma och jag har just bråkat med Tomas (och Birgitta på telefon från Tumleheden!) om det där med bruna och blåa anlag för ögonfärgen, och jisses vad det googlats nu. Vi är i alla fall säkra på att mörkt håt är dominant över ljust, så både Vendela och Frallan lär bli brunetter eller svarthåriga som sina pappor :-)

    SvaraRadera
  3. Men tjejer..Mina barn är ljusa och deras pappa är ganska så mörk..haha!!Och sen har jag gröna ögon,Jens har mörkbruna..men ändå fick Lærke knallblåa..Lilia däremot fick bruna!! =)
    Såå ni får allt vara nyfikna till lilla Frallan har kommit!!

    Kramar

    SvaraRadera