måndag 14 december 2009

Lång helg

Denna helg har varit mycket hektisk. Jag har jobbat varje minut känns det som.
Det är i och för sig bara bra för att jag känner mig nyttig då. Jag hade ju så tråkigt i augusti och september eftersom att jag inte fick flyga och jag hade inte börjat på mitt nya jobb.

Igår kväll låg vi här i soffan och Henrik kan nu tydligt känna vår flickebebis i magen. Hon sparkar riktigt hårt ibland och man kan se hur magen hoppar. Helt fantastiskt!
Det börjar kännas konstigt. Det där fisksprattlet som jag är van vid känns nu långt borta.
Imorse när jag vaknade, vaknade lilla Frallan också och började vända och vrida sig där inne. Jag trodde att jag skulle spy upp min lever eller nåt. Kändes mycket märkligt. Men så klart är jag glad för att hon lever och rör på sig. Det är en sorts bekräftelse på att allt är som det ska där inne.

Nu ikväll har jag varit på Brios julträff som de anställda anordnar för vänner och bekanta. Min kompis Charlotta jobbar på Brio och bjöd alltså in mig. Jättegulligt! Jag fyndade massor av söta leksaker och gulliga grejor till Frallan och även en del som ska bli presenter till våra vänner.

Lotta visade även Brios Go för mig och jag måste erkänna att jag haft förutfattade meningar om denna vagn. Den är supersmidig, fin och lätt att hantera. Till och med att packa ihop den var en picknick! Chassit är inte så långt som Urban Jungle's. Jag har haft lite svårt för det när jag kört med Vendelas vagn. Brion är mindre och smidigare och så är liggdelen större än UJ så bebisen kan ligga längre än 6-7 månader. Dessutom känns det inte så kul att sätta en 7 månaders vänd ifrån en när det vankas sittvagn. Brion kan man vända och vrida på alla håll känns det som. Till och med syster Alexandra sa att "en sådan får det allt bli till Vendelas lillebror/syster".

Nu ska vi bara komma överens om en färg vilket ju inte är det lättaste... Det finns massor av fina.

Men först ska vi äta kebab kränga fefferoni!

1 kommentar:

  1. Ja tänk, det är verkligen en underlig känsla det där! Som inte alls går att förklara för någon som inte varit med om det själv.
    Fisksprattlet har verkligen bytts ut mot knökande och bökande ;) Men som du skriver; det är ju ett härligt tecken på att bebben lever och har det bra där inne! Tänk va mkt bus de ska hitta på där inne ;)

    Härligt att ni verkar ha hittat en vagn också som passar er bra!
    Kramar//Lina

    SvaraRadera