måndag 7 september 2009

Och så kom illamåendet

Idag vaknade jag vid nio och mådde oförskämt bra. Det är ju easy peasy att vara gravid, tänkte jag, tills jag reste mig upp och kände hur illamåendet sköljde över mig och jag sprang ulkandes till toaletten. Men det kom inget som tur var.
Jag fick snabbt i mig yoghurt och lite cornflakes och inväntade grön i huvudet min sambo som sov lite längre än mig denna morgon.
Dagen har spenderats på Ikea och hos svärmor på lite te, tillsammans med min syster.
Hur trevligt som helst.

Jag är nu i graviditetsvecka 7 och tycker att det är riktigt jobbigt att inte kunna snacka hej vilt till alla och ingen om vad som händer i min kropp. Denna oroliga tid är så fruktansvärt lång.
Fem och en halv vecka till "den säkra sidan", eller "säkrare" i alla fall. Suck!

Idag var första dagen som jag verkligen saknade vin. Min sambo tog ett glas rött till oxfilén medans jag suktade med mitt mineralvatten brevid.
Och jag har bara vetat om min graviditet i lite drygt två veckor... Hehe!

Nu är det dags för film. Jag kan uppriktigt säga att vårt liv har förändrats en del. Vi har blivit mysigare. Vi myser mer. Och det gillar jag.

Denna vecka ser det ut såhär.

En liten tumnagel. Kanske ska kalla h*n för Tummen?

Detta lilla, lilla liv håller just nu på att växa inom mig.

Helt fantastiskt!



Lilypie Pregnancy tickers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar