fredag 20 december 2013

Dagarna före dopparedagen...

De här dagarna innan dopparedagen är ibland sega, tycker ni inte? Speciellt när man var barn. 
Gud, det blev ju aldrig självaste julafton. Nu längtar jag för Keilas skull. Varje dag frågar hon när tomten kommer med sina renar. Vi håller oss väldigt sysselsatta, så sysselsatta att jag däckar tidigt om kvällarna. Det ska bli skönt med lite långhelg nu så att vi bara kan vara hemma och vila. Men känner jag mig rätt kommer jag flänga som vanligt...


Den 13:e var det äntligen Lucia. Som vi längtat!
Keila missade lussandet på förskolan eftersom att vi glömde ställa klockan.
Våra ungar sover ju som tonåringar.


Världens lyckligaste fick gå med Trelleborgs Lucia och hennes tärnor på ålderdomshemmet.



Och även på köpcentrat där kusin Vendela slöt upp.
Fullkomlig lycka som Keila pratat om varje dag sedan dess.


Här fortsatte lussandet hemma hos mina föräldrar.



Långa sovmorgnar. Jag klagar inte...

Jullunch hos Priors.


Alltid lika gott och fint.


Hela tjejliga på lekdejt hos Lotta i Höllviken och hennes små tjejer Felicia och Filippa.

På jakt efter den rätta granen i Simremarken.


Inte helt oväntat så var det JAG som hittade den... ;-)


Henrik något irriterad och undrar varför inte kunde köpa en gran utanför ett köpcenter som alla andra...
Kan ni höra honom svära där under alla barr... Haha!

Men fan vad grann den blev.
Jag har ju alltid rätt! Nästan i alla fall...

Såhär glider Etienne genom julhandeln. Hade varit något...
Det underbara täcket har min storasyster gjort till vår lillasyster.
Jag älskar det.


Så tyst och snäll när vi är iväg och flänger.
Annars hade jag inte orkat flänga.


Keila fixar sig inför julfesten på förskolan. Sista dagen i går och nu väntar ett långt jullov.
Hoppas det kommer lite snö snart.


Natalie hade händerna fulla av Etienne och Philip på
Mobilia igår så att Poonam och jag kunde fika i lugn och ro. 


Keila visar lillasyster Pippi.


Imorse kom Julian tidigt och har varit här hela dagen.


Vi gick till lekan vid havet och jag frös nästan r*ven av mig.





Nu har vi druckit varm choklad och inväntar daddy så att fredagsmyset kan börja.

Nu är det jul gott folk. 
Alla klappar till alla kusinerna små är inpackade och jag ska precis värma lite glögg. 


2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att Keila var stolt när hon fick gå med i lussetåget. Känner inte varandra, älskar att läsa Din blogg. Ha nu en jättefin jul och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Om du vill flänga även i morgon så det sista chansen, för i år, att uppleva Jakriborgs julmarknad. Massa fint hantverk, god mat att prova på, ponny att rida på, eldsprutare, trollkarlar, riddare och massa annat mys. Rekommenderas varmt!

    SvaraRadera