måndag 15 april 2013

Våren kom idag.

Idag kändes det i hela kroppen att våren kommit. Om det är för att stanna eller luras lite grann vet vi ju inte, men vi kan låtsas att värmen är här på riktigt. Den har varit så efterlängtad, Gud vilken lång vinter.
Idag kände jag i hjärtat att det minsann inte är så länge till lillasyster kommer. Åh vad vi längtar, speciellt nu när alla vänner och bekanta får sina nykläckta små liv till höger och vänster.
Det ska bli så mysigt med en bebis till, jag har nästan glömt hur det var. Vi har hela tiden sagt att tre år emellan är nog lagom och nu längtar vi så mycket att jag nästan ångrar att vi inte skaffade ett syskon tidigare. Men jag tror detta blir alldeles lagom för oss allihopa.

Vi började dagen med ett besök på Malmö Museum där vi tittade på fiskar och uppstoppade djur innan vi gick till slottet för att titta på prinsessors gamla möbler och klänningar.
Mycket spännande!


Bråttom, bråttom!
Keila älskade museet och tyckte allt var spännande. 
Jag och Vendela vågade oss inte in för att titta på kräldjur. 
Det fick Alex och Keila göra själv.

Lunch på Slottträdgårdens Café. Här bor vi om våren och sommaren. 
Blir minst ett par fikor i veckan.

Vi fortsatte den sköna eftermiddagen med underhållning av prinsessorna och fika på vår terrass.
Och när Henrik kom hem från jobbet tände han grillen och jag gjorde en god sallad.

Lilla teaterapan.

Som Ted Gärdestad sjöng: Vilken härlig dag! Nanananananaanaaanannaaaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar