torsdag 4 april 2013

"Ballejinan"

Vilka härliga dagar vi haft nu när solen tittat fram. Det gäller att passa på.
Idag har Keila och jag städat vår terrass och sedan satt vi en stund i varsin solstol och njöt. 
Keila sjöng massor för mig, jag har så svårt att inte skratta när hon gör om låtar med egen text.
Lord! Vilken fantasi ungen har. 

Vår lilla "ballejina" igårkväll dansade och showade i gympaskor.



Att vara mer lik sin pappa går knappast...

Magen växer men det är så fortfarande så liten och fin. 
Som tur är stannande det av, trodde i början att jag skulle vara gigantisk vid den här tiden.
Halva tiden har gått och om kvällarna när hon sparkar och lever rövare längtar jag så himla mycket.
Det jag ser mest fram emot just nu är förlossningen och timmarna efter, 
åh om man kunde stanna tiden då...

8 kommentarer:

  1. Ååååå jag förstår verkligen .... Det är så magiskt precis efter förlossningen & hela BB tiden , om man bara kunde stanna tiden ja 💗

    Förstår att du längtar .

    Kram från oss 💗

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte förlossningen var en mardröm och tiden efter med såriga bröst och chocken att ha blivit förälder :-) nu väntar jag andra barnet och är livrädd för förlossningen men jag kommer njuta mer av timmarna efter då jag vet vad ett barn innebär och jag kan amningstekniken :-)

    Ang feminister HEN och könsbeutrala kläder säger jag bara en sak. Töntigt!!! Min flicka vägrar jeans och mysbrallor. Hon är i prinsessåldern och allt ska vara rosa med bling. Jag tycker det är feministerna som hindrar sina barn att vara den dom är. Man blir pådyvlad att det inte är bra att ha klänning och vara prinsessa utan som tjej ska man rata sånt. Att dessutom kalla ungarna för HEN borde vara straffbart! Pojkarna däremot uppmuntras sväva runt i klänning. Det blir ju för fan samma sak fast snedvridet. Nä jag gillar inte feminister med håriga armhålor och löjliga åsikter. Blä!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir mörkrädd när jag läser kommentarer som denna...

      Radera
    2. Men varför kan du då inte skriva ut ditt namn och stå för din åsikt?
      Alla är vi olika med olika synsätt på saker o ting!
      Jag håller med Tessan och det står jag för!

      Ang förlossningen Danni... Min första var en mardröm så delar tyvärr inte din längtan där... Är dock väldigt tacksam att jag fick ett ks med nr två och på så sätt fick en underbar start! Kram o lycka till!
      Sofie

      Radera
  3. Åh, så kul att följa dig Danni. Vi väntar barn ungefär samtidigt! När kommer lillasyster till er?

    SvaraRadera
  4. Ja förlossningen och första dagarna är så speciella. Stor kram

    SvaraRadera
  5. Så fin prinsessa! Ja, jag längtar oxå efter att få uppleva en förlossning igen. Så häftigt och kan tänka mig att nästa gång när man vet vad det handlar kan "vara med" ännu mer och verkligen förstå vad som händer! Och sen ja... dagarna efter... så mysigt!

    SvaraRadera
  6. Precis det du längtar efter Danni, gör att jag hade kunnat ha 10 barn!! Förlossningen och att få träffa sitt barn för första gången, går inte att jämföra med något!! Kram

    SvaraRadera