onsdag 5 maj 2010

Idag är ingen vanlig dag...

...för det är minsann min födelsedag!

Idag firade jag min första födelsedag som mamma. Tyvärr var den inte helt utan tårar men det kan jag återkomma till senare.
Mamma vid 28 - det kan inte bli bättre! Jag har gjort allt...och lite till, hehe, och nu är jag mamma. Jag kan inte fatta det!

Henrik ordnade frukost och det var så mysigt att se honom fixa i köket med Keila på armen medan jag satt och tittade på.
Amningen har inte funkat alls inatt. Jag väckte Henrik vid fyra och grät för att det gjorde så ont. Keila skrek och var ju såklart hungrig. Jag kände mig grymt otillräcklig och misslyckad och kunde inte sluta skaka av gråten.
Men min fina pojkvän hejade på mig och gick tidigt imorse och köpte amningsnapp på Apoteket.
Och så var vi ikapp igen, Keila och jag, med amningen.
Det känns så bra att amma henne och att lägga av hade inte varit ett alternativ.

Nu ikväll lagar Henrik mat till mig som vi ska äta vid fina middagsbordet med tända ljus och sen ska vi mysa ner oss i soffan, alla tre, och se på Avatar. En alldeles perfekt födelsedag med andra ord, trots den jobbiga starten.

Skönt med ny blöja

Ett paket från favoritaffären iisa från pappa och Keila

Tupplur efter lyckad amningsstund
Lycka!

10 kommentarer:

  1. tack så mycket och desamma till er gumman!
    Vi börjar få riktigt bra koll på amningen men det är inte lätt. Det gör ont när dom hackar innan dom fått fatt lixom, hihi!

    är allt bra annars? Snart ska vi allt ses med våra sessor? :) kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen!!

    Jag vet precis hur du känner.
    Fy fan!
    Slutade också med att vi köpte amningsnapp.
    Ett tips är att köpa medelas.
    Dom är lite mjukare än dom från apoteket!

    Och vilken underbart vacker flicka ni har!
    Bra jobbat.

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen! låter som du haft en jätte bra dag och både middag med tända ljust, mys med sötase Keila och ett paket från Iisa, det blir nog inte så mycket bättre ;)

    SvaraRadera
  4. GUD så söt hon är!
    Lycka till!!! tilll hela familjen!

    //
    Johanna ( på Baltzar Barn(.

    SvaraRadera
  5. Grattis på din dag!
    Bedårande liten tös=D

    SvaraRadera
  6. Hon är sååå söt, plastmosters älskling! Tycker du är en jätte duktig mamma danni! När man ser dig med Keila på armen så ser allt så naturligt ut.. som att alltid har haft henne!

    pussssssss

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till dig idag! Er dotter är helt ljuvlig! Förstår att det måste vara frustrerande när amningen "krabbar". Det är en av de saker jag går och grämer mig för när det är dags för mig!

    Hoppas ni får en fortsatt mysig dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Fin er dotter är!=) amningen gjorde ont i början, håller verkligen med dig. Har ni börjat få lite rutiner där hemma ännu? Kramar

    SvaraRadera
  9. Åh va söt hon är!
    Grattis på dig :) Jag fyller oxå snart år. Men det orkar jag inte tänka på nu. Så mycket med Leia och flytten och renoveringen :)
    Kram

    SvaraRadera