tisdag 11 maj 2010

En glad bebis

Vår lilla bebis är en riktigt glad skit.
Hon ler stort åt oss redan (!). Det är framförallt på morgonen som hon är extra glad med lite kiss och bajs i blöjan och efter ett mål mat slår det aldrig fel, jag får alltid ett jättesmile som smälter mitt hjärta.
Hon försöker först "säga" något, sen tittar hon på mig länge när jag pratar med henne och så kommer leendet. Och jag gråter varje gång.

Min mamma trodde inte på mig eftersom att sånt här brukar hända mycket senare men lillan visade minsann mormor flera gånger igår hur glad hon är.
Jag ska försöka fånga detta fina på bild så att ni själv kan se.
Igår fick jag till det lite grann med iPhonen, men det är inte i närheten av det stora smile hon brukar ge oss. Hon stänger ögonen och öppnar hela munnen som om det skulle komma ett jättegarv. Hon se lite grann ut som en häst när hon gör det. Haha!


Idag var vi på BVC i Västra Hamnen här i Malmö för första gången. Lilla Keila har gått upp riktigt bra från 3245 till 3450 på 10 dagar vilket var "mer än godkänt".
Ett kvitto på att amningen, nu utan amningsnappar, funkar som den ska. Ingen är gladare än jag. Jag har varit lite orolig att lilla gumman sover för mycket och i söndags ringde jag sjukvårdsupplysningen och berättade att hon lätt kan sova 5-6 timmar i stöten om jag inte väcker henne för att mina bröst håller på att sprängas. "Är det normalt?"

Tydligen var det inget att oroa sig för eftersom att hon ju får i sig mat och går upp som hon ska. På BVC sa dom: "Det är bara att gratulera att hon sover mycket så att du också kan vila".
Jag ska ändå väcka henne var tredje, fjärde timme och amma henne men får lov att låta henne sova till hon vaknar på nätterna. Inte mig emot...

Nu ska vi kittla Henrik som snarkar i soffan.

6 kommentarer:

  1. Otroligt söt liten tjej!

    Härligt och inspirerande ;) att läsa att ni har det bra :)

    SvaraRadera
  2. Hej Danni, Henrik o Keila!
    Gud vad söt hon är, det riktigt värmer en om hjärtat när man ser henne. Ni får ha det så gott så länge, hälsa Henrik o pussa Keila från mig. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  3. Awwwwweeeee.... lille glada skiten!! puss puss puss puss

    SvaraRadera
  4. Sååå supersöt.
    Annars ville jag mest säga ett litet hej och tala om att jag varit här och läst. Trevlit helg till er tre!

    SvaraRadera
  5. Hej gumman!!
    O så skönt att allt funkar!
    Emilia sover och 5-6 timmar i sträck men sålänge dom gåt upp fint så är dom mätta och därför sover länge. Inatt sov Emilia 6 timmar i sträck och jag blev så nervös men frågade barnmorskan och hon sa att det absolut inte gör något!

    kramar

    SvaraRadera
  6. Vad häftigt att hon redan ler! Minns första gången Elliot log "avsiktligt", trodde jag skulle dö av glädje.
    Och nu skrattar han t.o.m. högt när man kittlar honom, det bästa ljudet i världen :)

    Och, vad skönt att hon sover så bra, Elliot är vaken mest hela tiden sen han var nyfödd, haha.

    SvaraRadera