onsdag 16 april 2014

Vi snodde ett påskris...

Igår var vi hos Henriks föräldrar och åt Sukiaki och efter middagen passade jag på att sno lite kvistar från  Yokos fantastiska körsbärsträd som snart slår ut i blom. 
Imorse klädde vi riset med våra ägg och Maileg-pynt som hängt med i hela tre år. 
Ja, det tog lite tid för Henrik att hitta det nere i källaren men Keila och jag hejade på och låtsades inte höra hans muttrande (och svärord).

Systrarna Dahl-Siebert påskpyntar.

Mailegpynt

Etiennes första påsk.

Hemskt spännande och hemkst sorgligt att man inte får smaka på precis allt påskpynt, eller körsbärskvistar för den delen...
2013-års påskris fixade Keila helt själv.

2012 fick hon lite hjälp av mig.

2011, Keilas första påsk minns jag att letade så länge efter
 det perfekta riset att påsken hann komma och gå.
Det är jag i ett nötskal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar