söndag 13 april 2014

Kan vi lämna tillbaka lillasyster nu?

Keila frågade mig i går kväll om vi kunde lämna tillbaka lillasyster så att det bara kunde vara vi tre igen. Bara mamma, pappa och Keila.

Om vi lämnar tillbaka lillasyster så kan vi inte träffa henne mer svarade jag och då bröt hon ihop och ångrade sig. Åh älskade Keila, allt var enklare när det bara var vi tre. Livet var ljusare. Nu har vi sårats så mycket men vi får inte glömma att Etienne är så mycket ljus i allt mörker.
Vi ska bara hitta ut igen... Vi måste hitta tillbaka till rätt väg, där alla mår bra och kan se framtiden an.

4 kommentarer:

  1. Det är en omställning för alla när lillsyskon kommer till världen. Mina två älskar varandra över allt annat men ibland kan storasyster säga sådant som åh vad skönt det var när det bara var vi. Jag har haft mycket ångest för ibland känns det som den stora fått stå åt sidan för den lilla tagit för mycket. Mammas stora problem, räcka till för alla.

    SvaraRadera
  2. Åh... Det är inte lätt att ha blivit storasyster. Jag tror min stora tjej har känt det till och från ända sen lillasyster kom. De är 11 och 9 idag.

    SvaraRadera
  3. Åh lilla hjärtat! Och själv tycker jag att det är så enormt ledsamt att mitt barn inte har några syskon... Men ibland blir ju livet inte precis som man tänkt. Keila verkar ha kloka föräldrar och hon och lillasyster kommer säkert att växa upp till lika kloka vuxna som en dag kan fnissa lite åt att hon just nu vill lämna bort sin syrra. Själv ville jag jättegärna byta ut mina syskon mot en hundvalp och kunde inte alls se vitsen med jobba småbarn istället för lurvig kompis:)

    SvaraRadera