lördag 1 september 2012

En stor puss

...till alla er som satt in pengar på insamlingen på cancerfonden och som skrivit så fint till mig både på mailen, bloggen, sms, facebook och så vidare.
Ni är helt fantastiska och jag satt och grät som en liten unge i bilen 
utanför Panduro Hobbys Outlet igår för ER underbara respons. 




När jag startade fonden frågade jag Sophie om lov och jag minns att hon ringde mig senare samma dag som den startats och sa: "Det är redan 1200 kr Danni! Helt underbart ju!"

Jag hoppas hon kan se hur mycket pengar vi tillsammans lyckats få ihop i hennes namn.
Jag tänker fortsätta denna kampen så att det en dag kan sitta en ung kvinna i Sophies ålder,
 kanske med en fyramånaders på armen och få höra att hon har 100% chans att överleva, 
inte 2% som Sophie fick veta.

Tillsammans är vi starkare. 

Jag har fått alla era mail och adresser och kommer skicka massor av armband redan i början av veckan som kommer. Jag räknade inte med den här mängden och har därför behövt beställa mer pärlor så fler armband görs och skickas i slutet av veckan eller början av nästa vecka till er som beställt idag.
Det funkar alldeles utmärkt att sms:a in pengar, glöm inte att skriva era namn bara. 
Ni som råkat skicka anonymt, skriv ett mail till mig angående detta så ska vi lösa det.
Och ni som skrivit att jag kan lämna av armband kommer jag att göra detta så vi slipper skicka.

Jag blev väckt 04.40 av trafikvakten i natt som skickade mig till Kreta 05.55 på min standby-dag men jag har smajlat hela vägen till Grekland tack vare er fina människor. Och jag sitter här med halva uniformen på fortfarande och trär pärlor. Jag hinner inte byta om så kul är det här!

Fortsätt sprida denna glädje, ni anar inte vad det gör för sårade och ärriga själar som våra...




15 kommentarer:

  1. Danni!
    Vilken underbar själ och människa du verkar vara!
    Det behövs fler som du i denna värld!!!
    Älskar de fina armbanden du gör!
    Ska beställa ett när jag får tid...
    Kram Sofie alias frkenblom ;)

    SvaraRadera
  2. Det känns skönt att göra NÅGOT! Jag kommer att ha armbandet varje dag!
    <3

    SvaraRadera
  3. Kan du kanske skriva ut små lappar till om syftet för dessa armband och även lägga i en presentpåse? Kan man få betala kanske 150:- för det "lilla extra"? Isåfall kan man köpa flera att ge bort, perfekt present istället för en blomma när man går bort, till en "dagisfröken", svärmor eller till bästa vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade ju varit en jättebra grej, då är julklapparna redan klara liksom :)

      Radera
  4. Du är fantastisk! Rå om dig och hela din familj!! Massor kramar och kärlek till dig ❤

    SvaraRadera
  5. Jag lånade en bild Danni till min blogg men jag hoppas de är okej!
    De kommer nog en till beställning på fler armband sen som julklappar. Så hör av dig när de lugnat ner sig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Danni det är du som är fantastisk som orkar kämpa och samla in pengar. Armbandet är så fint, jag längtar tills mitt kommer :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Självklart att köpa en detta armband!
    Vad skönt det måste kännas att verkligen få göra något, bokstavligen, och inte bara stå bredvid och se på.
    Min bästis har precis kämpat sig igenom en tuff cellgifts behandling och jag är såååå frustrerad för jag vill göra mer än bara hålla hennes hand och hoppas på det bästa.

    Om man vill smsa in pengar, hur går man då tillväga?

    Kram fina du!

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastisk ide!
    Det du gör är så rörande att jag gråter när jag läser det.
    Så fin människa du är!!
    En läsare från Malmö.

    SvaraRadera
  9. Klart jag ska ha ett armband, jag har ju tidigare ett Hope-halsband, också stöd till cancersjuka...mycket bra idé, Danni...va stolt Sophie är över dej, där hon sitter på sitt lilla moln och tittar ner....kram till er alla, största kramarna till de små, från en bloggläsare i Malmö

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk ide ett sånt måste man bara ha går det bra att skicka in 2 sms? Min data ligger nere så jag har bara mobilen och ipaden:/ så jag kommer inte in på internetbanken:/ mvh Emilia

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar grej Du gör för Sophie! Beställning kommer strax.
    Ta hand om er!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  12. Så jätte bra sak du gör i detta helvetesland av att vara drabbad!Jag har en butik i Dalby och säljer gärna dina fina armband hos mig!Så klart utan egen vinning;allt måste gå till forskningen OCH de som redan är drabbade.Ta kontakt om du vill.Vänlig hälsning
    Gunilla
    Butiken iDalby
    046-200410

    SvaraRadera