fredag 28 augusti 2009

Vagi-vad?

Igår gjorde jag det nödvändiga samtalet till en privatklinik här i vår stad.


Jag: Erhm, hej...
Receptionist: Hej?
Jag: Jo, ehe, jag är liksom nog gravid. Eller jag vet att jag är det. Jag tog fyra test igår och alla visade positivt... Ehee, så att eee jag kanske ska komma till er då ja?
Receptionist: Jo, men då får vi väl se till att ordna så att du får komma in på ett vaginalt ultraljud.
Jag: Ett vagi-vad? Erhm...
Receptionist: Ja alltså man gör det för att kolla vilken vecka du är mer säkert. Men det är inte nödvändigt.
Jag: Jo, vi kör på den vaginala grejen.
Receptionist: Ok, haha! Personnummer.
Jag: (anger min sambos personnummer inklusive fyra sista och väntar nöjt).
Receptionist: Nu blev det nog fel på någon siffra här...
Jag: Jasså!?
Receptionist: Säg dina fyra sista igen.
Jag: (säger mina fyra sista som ju inte alls stämmer överens med sambons).
Receptionist: Ditt personnummer igen? Hela alltså.
Jag: (säger hela MITT personnummer inklusive fyra sista).

Det är ju jag som ska ha bebis. Inte min sambo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar