fredag 28 augusti 2009

Inte ett plus. Ett extra streck!

Lördagen den 22 aug fick jag och min sambo reda på att vi ska ha en bebis.

Morgonen började med lätt illamående och jag var helt säker på att det berodde på gårdagens vinintag. Då jag väntade min mens dagen innan och den inte dök upp på dagen, som den alltid gör, gjorde jag ett graviditetstest för att vara på den säkra sidan.

Det visade två streck...
Jag gjorde ett nytt... som visade två streck. Jag sände det senaste i ett mms till min sambo och undrade ifall han såg två streck eller ifall det bara var jag.


"Ett av dom är bra suddigt..." skrev han tillbaka.

Alltså såg han två!?

Jag gjorde ett tredje test och även här visade det två streck.
Eftersom att jag inte haft en tanke på barn just nu och absolut inte kunde tro att jag var gravid åkte vi till Apoteket och köpte ett digitalt graviditetstest.

På toagolvet satt jag sedan ihopkurad, undrande och nervös medan ett timglas blinkade i en liten ruta. Enligt papperna skulle rutan visa "Gravid" eller "Inte Gravid".

Och det var då det slog mig, på toalettgolvet i vår nya lägenhet att jag faktiskt skulle bli ledsen ifall det visade "Inte Gravid".

Till min stora lycka blev det "Gravid".



Vi är glada, ja det är vi! Men vi är mer nervösa och oroliga.
Hur fan ska detta gå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar