lördag 19 juni 2010

Sukiyaki

I går bestämde jag med Yoko, (Henriks mamma), att vi skulle äta Sukiyaki, en typisk japansk rätt med kött och grönsaker i het panna med ris, hemma hos dem. Alexandra och Vendela blev medbjudna så vi åkte till Videdal runt lunchtid och åt så mycket orkade och det var så gott!
Yoko är så duktig på mat och jag hoppas hon kan lära mig laga japansk mat.

Sukiyakpannan med entrecôte, tofu, glasnudlar, svamp och mycket mer...

Inte lätt att få loss klistrigt ris från fingrarna Vendela.

Den goda maten som man doppar i vispat, rått ägg.


Bibbi fick också sitta till bords och mat på tallrik. Lilla bortskämda hund...

Efter lunchen åkte vi till BVC och sen fick det bli en kaffe på EH.
Här är mina tre favorittjejer.

1 kommentar:

  1. AAaaaaaaahhhh! Pusssss, du och Keila är mina och Vendelas favvisar <3!!!!

    SvaraRadera